Je social media beheren is 1 ding. Er goede resultaten mee behalen is iets anders. Als je door je newsfeed scrolt, merk je al gauw dat een kanaal zoals Facebook niet langer uitsluitend een medium is om op de hoogte te blijven van je vrienden. Advertenties in onze tijdslijn zijn niet meer weg te denken. Relevante en aantrekkelijke advertenties zijn daarom een cruciaal onderdeel van jouw digitale marketingstrategie. Alleen zo bereik je de gewenste doelgroep. 

“Ik wil de interactie op m’n posts vergroten.”

Wil je zoveel mogelijk bereik? Meer leads? Meer verkoop? Of meer likes? Vaak is het antwoord hierop “alles”, maar in de realiteit is dit niet zo eenvoudig. Een goede voorbereiding is net zoals bij al je andere marketing efforts van groot belang om het gewenste resultaat te krijgen. Daarom houden we rekening met volgende aspecten bij het opzetten van een campagne: 

.1

GOALS

.2

DOELGROEP

.3

BOODSCHAP

.4

MARKT

.5

ASSETS
  • Goals: Eerst moeten we weten wat we willen bereiken met onze ads. Een resultaatgerichte doelstelling is hierbij belangrijk. Samen stellen we een duidelijk doel op.
  • Doelgroep: Een succesvolle campagne begint bij een concrete doelgroep. Hoe concreter die omschreven is, hoe meer resultaat je kan boeken met je advertenties.
  • Boodschap: Welk verhaal wil je vertellen met je campagne? Wat moet je doelgroep te weten komen over je? Hier denken we grondig over na.
  • Markt: Hoe doen andere bedrijven en merken het die binnen dezelfde business opereren? Een marktanalyse is hier interessant.
  • Assets: Een goed beeld trekt de aandacht van je doelpubliek. Welke beelden zijn er allemaal ter beschikking en hoe halen we er het maximale uit?

Wat kan ik voor je doen?

Goesting gekregen om te adverteren op social media, maar nog steeds geen idee hoe je eraan moet beginnen? Of geef je het liever uit handen? Neem vrijblijvend contact op.